top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMerlijne

Upgrade - Terug naar mijn oude interesse

Bijgewerkt op: 21 jan. 2023

Ik ben opgegroeid in de jaren 80 en 90. Een computer in huis was in die tijd nog niet heel gewoon. Maar mijn opa was schrijver, van boeken over oud Rotterdam ( Peter Troost ) en had een BBC Micro Acorn. Ik was er veel achter te vinden.


Ik ging een tijdje met mijn opa naar de BBC computer club in de Larenkamp in Rotterdam-Zuid. Als jongste lid, leerden de voornamelijk wat oudere heren, mij op een speelse manier programmeren.

Toen ik jong volwassen werd en de maatschappij haar eisen aan mij ging stellen kreeg ik steeds meer moeite om mij staande te houden. Het was een roerige tijd. Simpelweg de straat op gaan, was door mijn grote prikkelgevoeligheid en angst voor het onvoorspelbare, op een gegeven moment al een uitdaging. En als gevolg hiervan speelde mijn leven gedurende vijftien jaar voornamelijk binnenshuis af.


Op een gegeven moment werd mij verteld dat mijn informatieverwerking anders is omdat ik Asperger heb. Een vorm van autisme.


Ik leerde lotgenoten kennen en ik kon nu mijn omgeving wat meer aanpassen op mijn sterke en zwakke punten. Ik kreeg veel meer inzicht en kon hierdoor beter tools vinden die mij helpen in het dagelijks leven.


Ik kwam wat minder in de overlevingsmodus en er ontstond weer ruimte voor oude interesses.


Ik ben in 2014 weer gaan programmeren, eerst in Freebasic omdat ik al een beetje met Basic bekend was. En ben daarna een aantal zelfstudies gaan doen bij Pameijer ICT academie. Onder andere Java, Kotlin, UI material design, Android development en momenteel doe ik wiskunde-B.

Momenteel ben ik een boekenmanagement systeem aan het bouwen.

De applicatie word in Java en JavaFX ontwikkeld. Met een koppeling met de bol.com API. Het is de eerste keer dat ik zo een grote softwareapplicatie maak en al doende moet ik een hoop bijleren. De uitdaging ligt vooral in het houden van overzicht... Wat dat betreft dan wel weer een voordeel dat ik het in Java bouw (object georiënteerd). Maar desalniettemin zijn tips welkom!


Als dit systeem draait, ben ik van plan om OVERLOAD - een overprikkelings - app voor Android - te lanceren. De app heb ik een paar jaar geleden, in Kotlin ontwikkelt. De ontwikkelingen in Android gaan supersnel, dus ik verwacht dat ik de app eerst weer flink moet upgraden.


Al met al heeft mijn leven een flinke upgrade gekregen... door de ontdekking die men deed en de passie die ik herontdekte.




45 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page